DOA -doa Ku... Ya Allah....

... اشهد ان لا إله إلا الله وأشهد ان محمد رسول الله .....YA ALLAH...AMPUNKAN AKU ....Bimbinglah Aku di jalan -MU.. TETAPKAN AKU DALAM KASIH SAYANGMU, ......AMPUNKAN SEGALA KESALAHAN dan DOSA-DOSAKU..DOSA DAN KESALAHAN KEDUA IBU BAPAKU..DAN SEMUA MUSLIMIN MUSLIMAT....KUMPULKAN AKU BERSAMA PARA NABI DAN RASUL...YA ALLAH ...KEKALKAN AKU DAN KETURUNANKU DALAM ISLAM DAN BERIMAN KEPADAMU....YA ALLAH.YA ALLAH, HIDUPKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI, MATIKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI DAN BANGKITKAN AKU (PADA HARI QIAMAT) DI DALAM GOLONGAN ORANG-ORANG YANG MERENDAH DIRI.. استغفر الله العظيم ASTAGFIRULLAHALAZZIM....سبحان الله...SUBHANALLAH ...الحمد لله..ALHAMDULILLAH...الله أكبر..ALLAHUAKHBAR.....ALLAHUMA SOLLIALA SAYIDINA MUHAMMAD....WAALA ALIMUHAMMAD..........

Isnin, 25 Januari 2016

Muhasabah Diri dan Teruskan Berselawat

۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ۞

"Sesiapa yang mengantungkan hatinya pada sesuatu, dia akan melihatnya kelak di akhirat. Maka gantunglah hati kita kepada Rasulullah Sallallahu alai'hi wassalam agar kita dapat melihat keindahan baginda Rasulullah".-Al-Habib Ali bin Abu Bakar bin Salim-

۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ۞

Sentiasalah kalian mengingati Allah dalam setiap waktumu di waktu susah mahupun senangmu. Kerana Allah sudah berfirman dalam ayatNya yang bermaksud:
"Kerana itu, ingatlah kalian kepada-Ku, nescaya Aku ingat (pula) kepada kalian; dan bersyukurlah kepada-Ku, dan janganlah kalian mengingkari (nikmat-Ku)." -Surah Al-Baqarah (2:152)-

۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ۞

"Orang yang tidak beradab maka dia tidak akan memiliki bahagian dalam kedudukan dan juga tidak memiliki kedekatan dengan Allah. Akan tetapi bila dia beradab kepada Allah dan Rasulullah Sallallahu alai'hi wassalam, maka dia akan diangkat oleh Allah di derajat yang tinggi".
-Al-Habib Umar bin Muhammad bin Salim bin Al-Hafidz-

۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ۞

"Seseorang hamba yang meninggalkan sesuatu yang diinginkan nafsunya demi mencari redha Allah yang Maha Suci. Maka perbuatannya itu akan membersihkan dan mensucikan hatinya. Serta akan menghapuskan dosa-dosanya".Al-Alamah Al-Musnid Al-Habib Umar bin Salim bin Al-Hafidz-


Mutiara Kata -Imam Hassan Al-Basri-

۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ۞

"Wahai pemuda, carilah akhirat kerana seringkali kita melihat orang-orang mengejar akhirat juga mendapatkan dunia. Akan tetapi kita tidak pernah melihat orang-orang yang mengejar dunia akan mendapatkan akhirat bersama denan dunia".(Imam Hassan Al-Basri)


Sabtu, 23 Januari 2016

Most Popular Lecture Dr.Zakir Naik 2016 I

Laura booth convert to Islam, she cries EMOTIONAL , ISLAM IS PEACE

New Muslim Sister Rahima Tells How She Convert to Islam



KETIKA UJUB MELANDA

Berkata Ibnu Qayyim Rahimahullah....

JIKA ALLAH MUDAHKAN bagimu mengerjakan solat malam, maka janganlah memandang rendah orang-orang yang tidur...

JIKA ALLAH MUDAHKAN bagimu melaksanakan puasa, maka janganlah memandang orang-orang yang tidak bepuasa dengan tatapan menghinakan.

JIKA ALLAH MUDAHKAN bagimu pintu untuk berjihad, maka janganlah memandang orang-orang yang tidak berjihad dengan pandangan meremehkan.

JIKA ALLAH MUDAHKAN pintu rezeki bagimu, janganlah memandang orang-orang yang berhutang dan kurang rezekinya dengan pandangan yang mengejek dan mencela. Kerana itu adalah titipan Allah yang akan dipertanggung-jawabkan kelak.

JIKA ALLAH MUDAHKAN pemahaman agama bagimu, janganlah meremehkan orang-orang yang belum faham agama dengan pandangan hina.

JIKA ALLAH MUDAHKAN ilmu bagimu, janganlah sombong dan bangga diri..kerana Allahlah yang memberimu pemahaman itu.

Boleh jadi orang yang tidak mengerjakan qiyamullail, puasa (sunat), tidak berjihad, dan sebagainya lebih dekat pada Allah darimu.

Ibnul Qayyim Rahimahullah berkata:


"Sungguh engkau terlelap tidur semalaman dan pagi harinya menyesal.. lebih baik daripada qiyamullail semalaman, namun pagi harinya engkau merasa takjub dan bangga diri... sebab orang yang merasa bangga dengan amalnya tidak akan pernah naik (diterima) amalnya".

Isnin, 4 Januari 2016

PENCINTA RASULULLAH

 ۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ۞

Orang yang memiliki akhlak yang mulia merupakan anugerah Allah yang terbaik dalam dirinya. Rasulullah Sallallahu alai'hi wassalam pernah ditanya:

"Apakah anugerah yang paling baik yang diberikan Allah kepada manusia? Rasulullah Sallallahu alai'hi wassalam menjawab:

"Akhlak yang mulia"
(HR. Ahmad)

Sumber- Muhasabah Diri dan Teruskan Berselawat
http://telegram.me/iloverasulullah

PENCINTA RASULULLAH

۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ۞

"Kenapa kita menangis apabila kita benar-benar mengingati Rasulullah di dalam hati kita?

Dan apabila seseorang yang penuh dengan dosa pun, ketika bawak Rasulullah ke dalam jiwanya, pasti dia akan menangis.

Ini kerana 1400 lebih tahun yang lalu Rasulullah sentiasa memikirkan ummatnya di akhir zaman dalam linangan air mata.

Tidak pernah Rasulullah memikirkan kita tanpa berlinang air mata. Inilah dinamakan "The law of attraction" antara Rasulullah dan ummatnya..

Guru Mulia Ustaz Shafi

Pencinta Rasulullah

۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ۞

"Jika Allah ingin mendekatkan seorang hamba itu kepadaNya, maka Allah akan mendekatkan hamba itu kepada salah satu kekasihNya yang akan mengenalkan dan mengajarkan hamba itu tentang cinta kepada Rasululluh Sallallahu alai' hi wassalam. Jikalau cinta kepada Rasulullah Sallallahu alai'hi wassalam sudah ada di dalam hatinya, maka ketika itulah dia mampu merasakan dekatnya dan cintanya kepada Allah"

-Habib Umar Al-Hafidz-

Lah Ahmad - Salam (Official Music Video)

Follow by Email