Rabu, 13 Mac 2019

KISAH PARA AHLULLAH DAN ZIKIR

Cinta Rasulullah ﷺ:

KISAH 1 -Hadrat Syeikhul Masyaikh Haji Imdadullah Muhajir Makki Rahimahullah berkata pada fasa akhir kehidupan beliau;
"Sekarang usia aku sudah lanjut. Aku tidak lagi mampu menahan nafas panjang. Kini aku bernafas pendek-pendek sahaja, kerana itu aku hanya mampu berzikir ALLAH sebanyak 180 kali sahaja pada satu nafas dengan dharb".

KISAH 2- Imam Rabbani Syeikh Maulana Rashid Ahmad Gangohi Rahimahullah ditanya seseorang mengenai bilangan zikir hariannya. Beliau menjawab;
"Usia untuk berzikir telah berlalu. Setiap organ dan anggota badan semakin melemah. Namun, aku berzikir sebanyak 125000 setiap hari".

Semoga Allah berikan Taufiq dan Hidayah kepada kita semua untuk mengikuti jejak langkah para Ahlullah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...