Sabtu, 9 Ogos 2014

Gambar hiasan sahaja
Sahabat ku pernah mengirimkan sebuah pesan penuh makna:

"Sahabat.. renungkanlah sejenak..!! Telah diriwayatkan bahwasanya "Apabila penghuni Syurga telah masuk ke dalam Syurga, lalu mereka tidak menemukan sahabat-sahabat mereka yang selalu bersama mereka dahulu di dunia, mereka bertanya tentang sahabat mereka itu kepada Allah Subhaanahu wa Ta'ala, "Yaa Rabb..Kami tidak melihat sahabat-sahabat kami yang sewaktu di dunia, sollat bersama kami, puasa bersama kami dan berjuang bersama kami"

Maka Allah Subhanahu wa Ta'ala berfirman: "Pergilah ke neraka, lalu keluarkan sahabatmu yang di hatinya masih ada iman walaupun hanya sebesar dzarrah." (HR. Ibnul Mubarak dalam kitab "Az-Zuhd")

Al-Hasan Al-Bashri berkata, "Perbanyaklah sahabat-sahabat mukmin-mu, kerana mereka memiliki syafa'at pada hari kiamat."

Ibnul Jauzi pernah berpesan kepada sahabat-sahabatnya sambil menangis, "Jika kalian tidak menemukan aku nanti di Syurga bersama kalian, maka bertanyalah kepada Allah Ta'ala tentang aku, "Wahai Rabb kami..., hamba-Mu fulan, sewaktu di dunia selalu mengingatkan kami tentang Engkau. Maka masukkanlah dia bersama kami di Syurga-Mu."

Sahabatku....
Mudah-mudahan dengan ini, aku telah mengingatkanmu tentang Allah ta'ala. Agar aku dapat bersamamu kelak di Syurga & meraih ridha-Nya..

Aku memohon kepada-Mu.. Kurniakanlah kepadaku sahabat-sahabat yang selalu mengajakku untuk tunduk, patuh & taat kepada syariat-Mu..

Kekalkanlah persahabatan kami hingga kami bertemu di akhirat nanti dengan-Mu..

آمــين اَللّهُمَّ آمــين

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...