DOA -doa Ku... Ya Allah....

... اشهد ان لا إله إلا الله وأشهد ان محمد رسول الله .....YA ALLAH...AMPUNKAN AKU ....Bimbinglah Aku di jalan -MU.. TETAPKAN AKU DALAM KASIH SAYANGMU, ......AMPUNKAN SEGALA KESALAHAN dan DOSA-DOSAKU..DOSA DAN KESALAHAN KEDUA IBU BAPAKU..DAN SEMUA MUSLIMIN MUSLIMAT....KUMPULKAN AKU BERSAMA PARA NABI DAN RASUL...YA ALLAH ...KEKALKAN AKU DAN KETURUNANKU DALAM ISLAM DAN BERIMAN KEPADAMU....YA ALLAH.YA ALLAH, HIDUPKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI, MATIKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI DAN BANGKITKAN AKU (PADA HARI QIAMAT) DI DALAM GOLONGAN ORANG-ORANG YANG MERENDAH DIRI.. استغفر الله العظيم ASTAGFIRULLAHALAZZIM....سبحان الله...SUBHANALLAH ...الحمد لله..ALHAMDULILLAH...الله أكبر..ALLAHUAKHBAR.....ALLAHUMA SOLLIALA SAYIDINA MUHAMMAD....WAALA ALIMUHAMMAD..........

Khamis, 2 Mac 2017

PERJUANGAN DALAM MEMBELA ISLAM PENUH DENGAN PENGORBANAN


Di dalam kitab tafsir Ibnu Katsir di kisahkan bahwasanya al-Hafidz Muhammad bin Mundzir al-Harawi menyebutkan di dalam Kitab al-Aja'ib bahwasanya Qabbas bin Razin (Abu Hasyim) ditawan di negeri Romawi.

Kemudian Raja Romawi mengumpulkan semua muslimin yang di tawanan , dan ia menawarkan utuk memeluk agama-nya, dan barangsiapa yang menolak maka akan dipenggal.

Maka murtadlah tiga orang dari tawanan, kemudian orang yang ke empat, setelah ditawarkan kepadanya untuk murtad, ia menolak, maka dipenggallah kepalanya, dan dilemparkan ke dalam sungai.

Pada awalnya kepala orang itu   tenggelam ke dalam sungai, tak lama kemudian muncul mengambang dan ia memandang kepada ketiga orang temannya yang telah murtad tersebut seraya mengatakan kepada mereka, wahai Fulan, Fulan dan Fulan, dengan menyebutkan nama-nama mereka satu per-satu.

Seraya membacakan ayat: Maksudnya "Wahai jiwa yang tenang! Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang rida dan diridai-Nya. Maka masuklah ke dalam golongan hamba-hamba-Ku dan masuklah ke dalam surga-Ku".(QS. Al-Fajr: Ayat 27-30)

Kemudian kepala orang tersebut tenggelam kembali ke dalam sungai.
Hampir semua orang Nasrani pada waktu itu masuk Islam, dan tak lama kemudian kekuasaan raja Romawi terjatuh, dan ketiga orang yang telah murtad bertobat,dan kembali memeluk agama Islam.

الله أكبر ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Follow by Email