DOA -doa Ku... Ya Allah....

... اشهد ان لا إله إلا الله وأشهد ان محمد رسول الله .....YA ALLAH...AMPUNKAN AKU ....Bimbinglah Aku di jalan -MU.. TETAPKAN AKU DALAM KASIH SAYANGMU, ......AMPUNKAN SEGALA KESALAHAN dan DOSA-DOSAKU..DOSA DAN KESALAHAN KEDUA IBU BAPAKU..DAN SEMUA MUSLIMIN MUSLIMAT....KUMPULKAN AKU BERSAMA PARA NABI DAN RASUL...YA ALLAH ...KEKALKAN AKU DAN KETURUNANKU DALAM ISLAM DAN BERIMAN KEPADAMU....YA ALLAH.YA ALLAH, HIDUPKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI, MATIKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI DAN BANGKITKAN AKU (PADA HARI QIAMAT) DI DALAM GOLONGAN ORANG-ORANG YANG MERENDAH DIRI.. استغفر الله العظيم ASTAGFIRULLAHALAZZIM....سبحان الله...SUBHANALLAH ...الحمد لله..ALHAMDULILLAH...الله أكبر..ALLAHUAKHBAR.....ALLAHUMA SOLLIALA SAYIDINA MUHAMMAD....WAALA ALIMUHAMMAD..........

Isnin, 20 Januari 2014

Keberkatan [Taat Kepada IBU]

Gambar hiasan
Banyak cara untuk mendapatkan KEBERKATAN dalam kehidupan. Muhammad bin Basyyar Bundar rahimahullah adalah salah seorang ulama hadis yang mempunyai lebih kurang 50,000 hadis. Kebanyakan umurnya dihabiskan di Basrah sehingga dikatanya bahawa beliau mengumpulkan hadis Basrah. Beliau tidak musafir untuk mencari hadis sepertimana yang dilakukan oleh penuntut-penuntut ilmu hadis pada zamannya.

Beliau berkata: أردت الخروج فمنعتني أمي، فأطعتها، فبورك لي فيه "Aku ingin keluar (musafir untuk menuntut ilmu). Namun, ibuku menghalang aku untuk pergi. Maka, aku TAAT PATUH pada perintahnya. Maka, Allah memberikan KEBERKATAN kepadaku padanya" Taatlah pada ibu bapa dalam perkara yang tidak bertentangan dengan Syariat. Semoga Allah kurniaan KEBERKATAN dalam kehidupan dunia dan akhirat.

[Siyar A'lam An-Nubala' 12/145] 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Follow by Email