DOA -doa Ku... Ya Allah....

... اشهد ان لا إله إلا الله وأشهد ان محمد رسول الله .....YA ALLAH...AMPUNKAN AKU ....Bimbinglah Aku di jalan -MU.. TETAPKAN AKU DALAM KASIH SAYANGMU, ......AMPUNKAN SEGALA KESALAHAN dan DOSA-DOSAKU..DOSA DAN KESALAHAN KEDUA IBU BAPAKU..DAN SEMUA MUSLIMIN MUSLIMAT....KUMPULKAN AKU BERSAMA PARA NABI DAN RASUL...YA ALLAH ...KEKALKAN AKU DAN KETURUNANKU DALAM ISLAM DAN BERIMAN KEPADAMU....YA ALLAH.YA ALLAH, HIDUPKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI, MATIKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI DAN BANGKITKAN AKU (PADA HARI QIAMAT) DI DALAM GOLONGAN ORANG-ORANG YANG MERENDAH DIRI.. استغفر الله العظيم ASTAGFIRULLAHALAZZIM....سبحان الله...SUBHANALLAH ...الحمد لله..ALHAMDULILLAH...الله أكبر..ALLAHUAKHBAR.....ALLAHUMA SOLLIALA SAYIDINA MUHAMMAD....WAALA ALIMUHAMMAD..........

Jumaat, 4 Ogos 2017

۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞

"Walaupun lidah tak berdzikir, akan tetapi hatinya akrab dan terpaut dengan mengingati Allah, Ini hakikat dzikir." [Al-Fadhil Ustaz Iqbal Zain Al-Jauhari]

"Kita perlu belajar menerima bahawa, hakikat dunia ini tidak pernah menjanjikan apa-apa, dan juga mengharapkan segala impian kita itu untuk tertunai. Kerana dunia ini hanyalah bersifat sementara. Yang kekal hanyalah Dia, Allah." -[Ibn Al-Muari]

"Bagaimana seseorang itu, boleh mengatakan, sesuatu itu berlaku secara kebetulan? Ini adalah perkataan orang yang tidak percaya kepada Tuhan. Sesungguhnya, setiap sesuatu yang terjadi adalah, dengan izin Tuhanmu."[Maulana Ilyas رحمه الله تعالى]

"Jalan mencapai kesucian hati, adalah dengan kerendahan hati. Tidakkah Tuhanmu pernah bertanya; "Bukankah, Aku Tuhanmu? Dan dengan kerendahan hati, kamu menjawab "Ya." [Maulana Jalaluddin Rumi رحمه الله تعالى]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Follow by Email