DOA -doa Ku... Ya Allah....

... اشهد ان لا إله إلا الله وأشهد ان محمد رسول الله .....YA ALLAH...AMPUNKAN AKU ....Bimbinglah Aku di jalan -MU.. TETAPKAN AKU DALAM KASIH SAYANGMU, ......AMPUNKAN SEGALA KESALAHAN dan DOSA-DOSAKU..DOSA DAN KESALAHAN KEDUA IBU BAPAKU..DAN SEMUA MUSLIMIN MUSLIMAT....KUMPULKAN AKU BERSAMA PARA NABI DAN RASUL...YA ALLAH ...KEKALKAN AKU DAN KETURUNANKU DALAM ISLAM DAN BERIMAN KEPADAMU....YA ALLAH.YA ALLAH, HIDUPKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI, MATIKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI DAN BANGKITKAN AKU (PADA HARI QIAMAT) DI DALAM GOLONGAN ORANG-ORANG YANG MERENDAH DIRI.. استغفر الله العظيم ASTAGFIRULLAHALAZZIM....سبحان الله...SUBHANALLAH ...الحمد لله..ALHAMDULILLAH...الله أكبر..ALLAHUAKHBAR.....ALLAHUMA SOLLIALA SAYIDINA MUHAMMAD....WAALA ALIMUHAMMAD..........

Rabu, 2 Ogos 2017

Untuk Diri

۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞
"Tanpa Cinta, semua ibadah itu, hanya lah bebanan, dan semua kerjaan (pekerjaan) itu, hanya lah tugasan."[Maulana Jalaluddin Rumi رحمة الله تعالى]

۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞
"Ibadah dengan cinta, seberat biji sawi, lebih aku sukai, daripada beribadah tujuh puluh tahun, tanpa cinta."[Yahya bin Muadz]

۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞
"Manusia memiliki dua sisi otak, agar apa? Agar kita tidak memikirkan diri sendiri, akan tetapi memikirkan orang lain juga."
[Habib Haidar Al-Haddar]

۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞
"Membaca wirid tidak akan memberikan manfaat, bagi si pembacanya jikalau, dia tidak istiqomah. Begitu juga, tidak akan memberikan bekas didalam hatinya, jikalau dia tidak hadir dan khusyuk, didalam membacanya."
[Imam Habib Abdullah bin Alwi Al-Haddad ‎رحمه الله تعالى]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Follow by Email