Jumaat, 13 Mei 2011

TOLONG BACA TAZKIRAH INI !

by>Roslina Hassan

SANGAT PENTING TUAN-PUAN, ADIK2, ANAK2 DEMI AGAMA KITA, KETURUNAN KITA DAN NEGARA KITA.

Catatan dan pesanan : Lebai Kampung
Bertempat : Pusat Islam, Kuala Lumpur
Tarikh : 7hb Mei 2011

Apa yang saya perolehi dari Seminar Perhimpunan Pemimpin Pertubuhan Islam di Pusat Islam pada 7hb Mei 2011 yang lalu ?

Antara maklumat yg diperolehi:

1. Majlis fatwa Kebangsaan berjaya mendapat larangan Mahkamah 1986 tidak membenarkan kalimah Allah digunakan selain agama Islam sahaja..

2. Sebanyak 35,000 bible dalam bahasa Melayu sedang diedarkan..
3. Seramai 260,000 orang Melayu telah murtad menganut agama Kristian..
4. UTM Skudai Johor antara IPT yang teramai bertukar agama.. Ada yang memakai tudung labuh dan yang lain tidak bertudung..

5. Pihak kerajaan yang menyokong bible Melayu ialah Dato' Seri Idris Jala..

6. Pihak pembangkang yang mengesyorkan ialah YB Tony Phua DAP..

7. Menteri yang sepatutnya menangani masalah ini (bible bahasa Melayu) ialah Datuk Seri Jamil Khir, sehingga hari ini masih membisu..

8. Reverand Datuk Murphy Pakiam, Archbishop Kuala Lumpur mendakwa bible bahasa Melayu tidak mengugat aqidah umat Islam di Malaysia..

9. Catholic Herald Weekly membantah larangan menggunakan kalimah Allah utk agama Kristian, mendakwa Allah dan God adalah sama maksudnya..

10. Majoriti umat Islam Malaysia tidak merasakan isu ini sebagai ancaman..

11. Secara bertulis hanya 10 negeri yang melarang penggunaan Kalimah Allah selain Islam, lagi 3 negeri tidak membantah..

12. Tidak ada seorang pun tokoh pemimpin sama ada dari pihak pemerintah (BN) mahupun pembangkang (BA) membuat sebarang kenyataan membantah..

13. Mufti Dato Seri Harunsani satu-satunya mufti yang terawal sekali menyatakan kebimbangan dalam isu ini..

14. Pihak gereja Melayu di Cheras bergerak aktif memurtadkan ramai umat Islam yang lemah aqidah dan jahil dlm ilmu agama..

Kesimpulannya; Malaysia bakal menjadi satu lagi negara seperti Indonesia selepas Singapura..dan saya tidak terkejut jika isu ini tidak ditangani dengan segera, cucu cicit kita bakal jadi penganut agama Kristian melalui perkahwinan campur..belum jadi Kristianpun, nama panggilan, perangai, akhlak dan kehidupan harian sudah seperti Kristian. Semoga Allah SWT lindungi saya, ahli keluarga, saudara-mara saya, jiran-jiran saya, sahabat dan kenalan saya dari murtad.. Na'uzubiLlahi'min zalik..

Ada insan yang bertanya melalui pembacaan artikel, tazkirah dan text-text saya, 'bertanya' merasakan seolah-olah terlalu membebankan tangaungjawab yang harus dipikul.

Lebai Kampung menjawab:

‎"Org awam" kena ikut apa yang ulama suruh dan larang dan pemerintah pula kena pikul beban mentadbir dan membatalkan sesuatu perkara/hal pentadbiran.. Namun 'bertanya' kena juga berusaha membetulkan diri, walaupun mereka bertanggungjawab, bukan maksudnya semua dosa kita pun mereka kena tanggung. bukan maksudnya kita buat dosa, mereka kena tanggung, bukan macam itu..hal kemasyarakatan, hal ummah, hal rakyat dan seterusnya.

Dalam hal tanggungjawab orang awam maka yang penting jaga solat 5 waktu, kalau ada kelapangan buatlah zikir yang mudah-mudah.. 10x ke 50x ke 100x ke..sbgai permulaan usah buat yang panjang-panjang..yang senang-senang dahulu. Dan ikuti perkembangan semasa serta membantu dengan memberi sokongan, bukan duduk relaks-relaks di rumah tengok cerita korea....Wallahu a'lam.

Pendek cerita.. Ulama' jaga aqidah umat di negerinya agar tidak terpesong dan membantu menerangkan, menjelaskan, menyampaikan dan seterusnya hal-hal yang berkaitan agama (aqidah) manakala uli amri (pemerintah) kena jaga kebajikan, kemakmuran, kerukunan, keselamatan dan seterusnya tentang rakyatnya; manakala Sultan adalah perlambangan/simbol kedaulatan negeri itu bersultan dan beragama Islam ( dengan enakman-enakmen yang diperuntukkan untuk Sultan )

Kita kena hormat Sultan selagi: tidak menyuruh kita berbuat perkara yang bercanggah dengan aqidah atau iman kita.

Berita ini harus disebarkan supaya ummah sedar ini bukan perkara main-main.. Hari ini kita tengok orang lain murtad, mana tahu suatu hari ahli keluarga kita, jangan kata tak boleh berlaku...masalahnya dah berlakupun..
Nazubillahmin zaliq

Tuan-puan, jangan mempertaruhkan aqidah, jangan gadai maruah bangsa, semata-mata untuk kepentingan nama, pangkat dan perut diri sendiri..

JANGAN, JANGAN, JANGAN, nanti Allah SWT menghina kamu lebih teruk dari kamu hina orang lain..

Kalau tak silap saya penghujung tahun 70'an ada lebih kurang beberapa puluh orang sahaja kes murtad masuk Kristian...

Sekarang, maklumat 3 tahun lepas yang dimaklumkan diseminar pagi tadi sudah ada 260,000 orang melayu murtad masuk Kristian, termasuk pelajar IPT..
Kalau ada yang kata atau tak rasa apa-apa lagi, saya tak tau nak kata apa ler...

Sikap orang Melayu ni selagi tak kena batang hidung dia, senyap aje..bukan semuanya tapi majoritinya begitu...(maaflah: memang pahit menyatakan kebenaran)

Saya secara peribadi melihat, kalau nak kata Allah SWT turunkan bala kat kita seperti tsunami, gunung berapi atau gempa bumi mungkin tidak..kerana negara kita dari segi geografinya terletak di luar lokasi berkenaan...NAMUN jika Allah menghendakinya...ia tidak mustahil bagiNya ? Sama-samalah berdoa agar dijauhkan. Tapi kalau murtad, buang anak, bunuh diri, rogol, anak derhaka dan seterusnya, yang seperti itu..berpotensi besar boleh berlaku..

Pointnya: Kena muhasabah diri, bahawa perkara ini kita kena tangani dengan serius.

Apa maksud serius ? Bukannya buat muka masam apabila tengok orang. Maknanya kita kena peka, kita kena sebarkan maklumat, kita kena sokong, kita kena bagi tahu bahayanya puak nasara celup ni..

Sebenarrnya Nabi Isa a.s. pun tak terima dia orang ni. Nanti saya buktikan dengan bible sendiri. Dalam bible pun ada menyebut tak terima puak nasara celup ni selain kaumnya Nabi Isa a.s.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...