Rabu, 27 September 2023

4 KUNCI ZUHUD

 ۞ اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ ۞

"Aku tahu REZEKIKU tidak akan diambil oleh orang lain, maka hatiku tenang.

Aku tahu AMALANKU tidak akan dilaksanakan oleh orang lain, maka aku sibukkan diri untuk melakukannya. 

Aku tahu Allah سبحانه و تعالى sentiasa MEMERHATIKAN diriku, maka aku malu untuk melakukan maksiat terhadapNya.

Aku tahu KEMATIAN sentiasa menungguku, maka aku akan sentiasa menambah amalanku untuk menghadapi pertemuan dengan Allah سبحانه و تعالى."

[Imam Hassan Al-Basri]

Cintailah Para Ulama', Pewaris Para Anbiya'

instagram | telegram : @kalam_ulama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ROH ALAM BARZAKH SALING MENZIARAHI

  1.        Firman Allah SWT dalam surah al-Syura, ayat 30 bermaksud: “Dan apa jua yang menimpa kamu daripada sesuatu kesusahan (atau bala b...