Isnin, 11 Jun 2012

Rebutlah aku Tuhan

Gambar hiasan
Tuhan ,
 Engkau tempat  tumpuan
 pasrahku dengan semua ketentuan
redhalah aku segala ketetapan
hitungan-Mu meresapi segala liang

Tuhan,
 berikanlah Rahmat-Mu
Kasih cinta-Mu itu –untuk aku merapat-Mu
 jadikan aku insan - mendamba harapan rahmat sayang dan kasih
pupuk jiwa dan ragaku 
lapang dada redha dan terbuka
menyambut ketentuan-Mu
apa pun persoalan. 

Tuhan,
dakaplah aku dengan kasih sayang-Mu
genggamlah aku  dalam ampunan-Mu.
Tuhan, tempat aku mengadu
di malam pekat hening kekalutan membatu
atau di siang mentari menyilau terik pancaran 

TUHAN kurniakan aku cinta-Mu
kurniakan aku sayang-Mu
berikan aku cinta-Mu
pertama dan terakhir
untuk satu-satunya kecintaan kewajipan

Tuhan , berikan aku rasa perhambaan terhadap –Mu
di sepanjang perjalanan hidup yang semakin mendekat
Ke garisan itu
Ke garisan satu
menuju perkampungan abadi

Rejab 22, 1433H/ 12 Jujun 2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...