Ahad, 21 April 2013

SEJENAK ...


Suatu ketika Khalifah Umar berkata kepada sahabatnya: ” Impikanlah” Seorang pemuda berkata: ” Aku mengimpikan jika sekiranya negeri ini dipenuhi dengan emas lalu aku infakkan pada jalan ALLAH ” Khalifah Umar berkata lagi: “Impikanlah”. 

Seorang pemuda berkata: “Aku mengimpikan jika negeri ini dipenuhi dengan batu permata lalu aku infakkan pada jalan ALLAH.” Khalifah Umar berkata lagi: “Impikanlah”. 

Mereka berkata: “Kami tidak tahu apa yang hendak dikatakan wahai Amirul Mukminin” Khalifah Umar pun berkata: “Aku mengimpikan negeri ini dipenuhi RIJAL seperti Abu Ubaidah al Jarrah, Muaz bin Jabal dan Salim (hamba Abu Huzaifah). 

Lalu aku meminta tolong dari mereka untuk meninggikan kalimah ALLAH”. Alangkah seronoknya impian terindah mereka teman2..impian kita? impian kita?? mengimpikan sebuah negara yang penuh ketaatan dan kebajikan sesama hambanya..Alim ulama di sanjung dan di rai... ahhh.. mungkin kah??

Wallahua'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...