Jumaat, 13 Mac 2015

Kata UWAIS -Untuk Renungan Bersama


Uwais membalas, "Terima kasih wahai Amirul Mukminin. Aku sama sekali tidak bermaksud menolak permintaanmu ini tetapi aku tidak memerlukannya. Upah yang aku terima sebanyak empat dirham sememangnya sudah lebih daripada cukup. Selebihnya aku berikannya kepada ibuku. Setiap hari aku hanya memakan buah KURMA dan minum AIR SEJUK. Aku tidak pernah makan makanan yang dimasak . Ku rasa hidupku TIDAK AKAN SAMPAI KE PETANG HARI dan sekiranya  sudah berada  pada waktu  petang, KURASA HIDUPKU TIDAK AKAN SAMPAI KE PAGI HARI. Hatiku sentiasa mengingati Allah dan AKU BENAR-BENAR KECEWA APABILA TERLEKA DARIPADA MENGINGATI-NYA".

Petikan Buku: Hebatnya Ahli Sufi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...