DOA -doa Ku... Ya Allah....

... اشهد ان لا إله إلا الله وأشهد ان محمد رسول الله .....YA ALLAH...AMPUNKAN AKU ....Bimbinglah Aku di jalan -MU.. TETAPKAN AKU DALAM KASIH SAYANGMU, ......AMPUNKAN SEGALA KESALAHAN dan DOSA-DOSAKU..DOSA DAN KESALAHAN KEDUA IBU BAPAKU..DAN SEMUA MUSLIMIN MUSLIMAT....KUMPULKAN AKU BERSAMA PARA NABI DAN RASUL...YA ALLAH ...KEKALKAN AKU DAN KETURUNANKU DALAM ISLAM DAN BERIMAN KEPADAMU....YA ALLAH.YA ALLAH, HIDUPKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI, MATIKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI DAN BANGKITKAN AKU (PADA HARI QIAMAT) DI DALAM GOLONGAN ORANG-ORANG YANG MERENDAH DIRI.. استغفر الله العظيم ASTAGFIRULLAHALAZZIM....سبحان الله...SUBHANALLAH ...الحمد لله..ALHAMDULILLAH...الله أكبر..ALLAHUAKHBAR.....ALLAHUMA SOLLIALA SAYIDINA MUHAMMAD....WAALA ALIMUHAMMAD..........

Selasa, 17 Mac 2015

TAZKIRAH YANG INDAH......

by Kak Yah

1-JANGAN melihat seseorang dari masa lalunya. Berilah kesempatan seseorang untuk berubah. KERANA seseorang yang hampir membunuh Rasul pun kini terbaring di sebelah makam baginda iaitu Saidina Umar Al Khattab..

2-JANGAN melihat seseorang dari masa lalunya. Seseorang yang pernah berperang melawan agama Allah pun akhirnya menjadi pedang-Nya Allah(saifullah) iaitu Saidina Khalid Ibnu Walid.

3-JANGAN menilai orang dari rupanya. KERANA Rasulullah saw melihat si pendek tak menawan iaitu sahabat baginda Saidina Julaybib r.a dikejar - kejar oleh para bidadari Syurga.

4-JANGAN memandang orang dari status dan hartanya. KERANA sepatu emas Fir'aun pun berada di neraka, sedangkan sandal lusuh Saidina Bilal bin Rabah kedengaran langkahnya di Syurga.

SUBHANALLAH...SUBHANALLAH...SUBHANALLAH....

Semoga Allah memberikan kita petunjuk dan hidayah-Nya, agar di setiap ilmu yang kita miliki, dapat menggerakkan kita untuk lebih dekat lagi dengan rahmat Allah. Amiinnn..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Follow by Email