DOA -doa Ku... Ya Allah....

... اشهد ان لا إله إلا الله وأشهد ان محمد رسول الله .....YA ALLAH...AMPUNKAN AKU ....Bimbinglah Aku di jalan -MU.. TETAPKAN AKU DALAM KASIH SAYANGMU, ......AMPUNKAN SEGALA KESALAHAN dan DOSA-DOSAKU..DOSA DAN KESALAHAN KEDUA IBU BAPAKU..DAN SEMUA MUSLIMIN MUSLIMAT....KUMPULKAN AKU BERSAMA PARA NABI DAN RASUL...YA ALLAH ...KEKALKAN AKU DAN KETURUNANKU DALAM ISLAM DAN BERIMAN KEPADAMU....YA ALLAH.YA ALLAH, HIDUPKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI, MATIKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI DAN BANGKITKAN AKU (PADA HARI QIAMAT) DI DALAM GOLONGAN ORANG-ORANG YANG MERENDAH DIRI.. استغفر الله العظيم ASTAGFIRULLAHALAZZIM....سبحان الله...SUBHANALLAH ...الحمد لله..ALHAMDULILLAH...الله أكبر..ALLAHUAKHBAR.....ALLAHUMA SOLLIALA SAYIDINA MUHAMMAD....WAALA ALIMUHAMMAD..........

Khamis, 4 Februari 2016

PenCiNTA RaSULuLLAH


۞ اَلَّلهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا محَُمَّد ۞
BerLumba Mendekati Ujian - "Seandainya pahala kesabaran itu Allah zahirkan, maka sudah tentu ramai orang akan berlumba-lumba mendekati ujian, sehingga air mata dijadikannya sarana bermanja dan berdekatan kepada Allah". (Al-Alamah Habib Umar bin Muhammad bin Salim bin Al-Hafidz).

۞ اَلَّلهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا محَُمَّد ۞
Buang DuNia Dari Hatimu - "Bukanlah zuhud itu kamu meninggalkan dunia dari tanganmu dalam keadaan ia bersemayam di hatimu. Namun, Zuhud adalah kau buang dunia dari hatimu walaupun ia berada dalam genggaman tanganmu". (Ibnu Qayyim Al-Jauziyah)

۞ اَلَّلهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا محَُمَّد ۞
Ingat Dalam Dirimu....-"Ingatlah kepada Tuhanmu dalam dirimu dengan merendahkan diri dan rasa takut dan dengan tidak secara nada yang keras, pada pagi dan petang dan janganlah engkau menjadi golongan orang yang lupa". (Surah Al-A'raf: Ayat 205)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Follow by Email