Jumaat, 3 Ogos 2012

ANTARA RaMADHAN



Ramadhan…
Kini kau mampir kembali
Hadirmu memang sentiasa dinanti
Bagai menanti sang kekasih yang terpisah lama
Ingin melerai rindu yang lama terbuku
Menyentuh mu bagai sutera lembut bayu

Ramadhan......
Di dadamu aku mahu bermanja
Di dadamu aku mahu bicara
Di dadamu aku menguliti kesetiaan
Di dadamu aku cuba mencari erti
Kedamaian ketakwaan kemanisan
Hamba kepada Tuhan Yang Esa.

Ramadhan ......
kau semakin menghindar kini
rinduku belum lagi terlerai
resahku belum lagi terurai
gersangku belum lagi membasah
gersang yang belum menyubur
namun  kau akan tetap pergi lagi
Pergimu tetap akan kuitangisi
Pergimu ku ratapi
Perpisahan yang sememang ditentukan
sehingga mungkin ketemu kembali
Akan tetap ku tunggu kehadiranmu
Akan aku jadi kekasih yang setia
Akan ku jadi penunggu yang tidak putus asa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...