Khamis, 16 Ogos 2012

DOA NABI DAUD & DOA NABI S.A.W


Rasulullah s.a.w. bersabda, bahawa antara doa Nabi Daud a.s. adalah sebagai berikut:

“Ya ALLAH, aku memohon kecintaanMU, kecintaan orang yang mencintaiMU dan kecintaan pada amal yang menghantarku untuk meraih cintaiMU. Ya ALLAH,jadikanlah cintaMU sebagai sesuatu yang paling aku cintai daripada diriku, keluargaku dan air yang sejuk.”
[Hadis riwayat Termizi ]


Sementara itu dalam sebuah hadis lain ,Rasulullah s.a.w. berdoa dengan doa ini:

“Ya ALLAH, aku memohon kepadaMU kekuatan untuk melakukan kebaikan, menjauhi kemungkaran, dan mencintai orang-orang miskin. Ya ALLAH, ampunilah  dan belas kasihanlah diriku. Jika ENGKAU menginginkan untuk menurunkan fitnah kepada suatu kaum maka matikanlah aku dengan tanpa mendapat fitnah. Ya ALLAH, aku memohon cintaMU, kecintaan orang yang mencintaiMU dan kecintaan pada amal yang dapat mendekatkanku pada CINTAMU.”
[Hadis riwayat Termizi ]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...