Isnin, 6 Ogos 2012

SeMaLaM AkU...


semalam...
aku telepok di tikar sujud-Mu
merintih akan rahmat ehsan dari-Mu
membimbing pimpin tangan bertaut
menghindar aku dari rindu yang dalam
hingga aku bersendu di temani kelam

semalam...
aku telepok di tikar sujud-Mu
merayu akan janji kasih dari-Mu
menyubur jiwa bertasbih cintaku
menyusun jejak lurus ke jalanMu
hingga aku bersunyi di himpitan suram

semalam...
aku telepok di tikar sujud-Mu
mendakap erat akan tinta cinta dari-Mu
mengimbas rona hati berzikir memuji keagungan-Mu
mengharapkan cinta - kasih dan sayang
hingga aku berdiam di hujung malam

semalam...
aku telepok di tikar sujud-Mu
menggenggam butiran menyebut nama-Mu
menyemarak rindu bertaut kasih kurniaan-Mu
mengimbau titik sentuh naluri ukhwah kiriman-Mu
hingga aku bersujud syukur nikmat rahmat di hujung waktu

semalam...
Aku bernyawa di atas ehsan kasih sayang rindu dari-Mu
Aku bernafas di ruang cinta alirnya bahagia ilham dari-Mu
hingga terjaga aku tika namaMu diseru penuh mendayu
hingga tersentuh sukma ku terucap kalimah buat-Mu
syukur aku Alhamdulillah - Allah Maha Agung

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...