Selasa, 19 Julai 2016

MEREKA LEBiH MULiA

Jemaah berjalan kaki
[Forwarded from Muhammad Zahir] (Jom kongsi ilmu di www.laisakamitslihisyaiun.blogspot.com.)
www.dalilakal.blogspot.com
[18/07 5:09 am] Muhammad Dzahir: *KIYAI DAI DONDANG MENANGIS DI SIARAN LANGSUNG DI TV*
Kepesatan penduduk di bandar raya Indonesia memaksa rumah-rumah dibina mnjadi amat rapat. Ada seorang makcik, melihat kedatangan Jemaah Dakwah Jalan Kaki ke Masjid yang bersebelahan dengan rumahnya.

Jadi kebetulan di TV makcik di rumahnya, ada acara live rancangan sesi soal jawab agama bersama Ustaz Kiyai Dai Kondang, seorang selebriti dakwah paling terkenal masa kini. Seumpama Ust. Don atau UAI kita di sini.

Lalu makcik ni pun call rancangan tersebut dan dgn kuasa Allah, dlm jutaan rakyat Indonesia yg sedang cuba call, Allah izinkan panggilan dibuat makcik itu utk bercakap secara LIVE bersama Ustaz Kiyai Dai Kondang. Lantas terus si makcik itu bertanya..." Ya Ustaz, bagaimana ini masjid di sebelah rumah sy ini di masuki satu jemaah dakwah laki2 yg bajunya kotor dan kusut masai... Malah berani mereka masak2 di masjid itu... Apa perlu sy buat? Laporkan kpd penguasa atau Ustaz tolong ambil tindakan segera!"

Mendengar sahaja akan Ustaz Kiyai Dai Kondang..." Wahai Ibu yg amat ku sanjung lagi ku hormati...." air mata beliau jelas nampak gugur dan diseka beliau..." Jika Ibu lihat baju mereka kotor, ambillah dan basuhkan utk mereka... Jika Ibu lihat baju mereka kusut ambillah dan seterikakanlah. Jika Ibu lihat mereka memasak, Ibu ambil masakan terpaling istimewa dari rumah Ibu dan hidangkan kpd mereka..."" Sesungguhnya wahai Ibu ku sayang, *Pekerjaan yg sedang mereka lakukan itu adalah Terlebih Mulia dari pekerjaan saya ini bahkan mereka itu sahaja jauh amat tinggi dari saya..*."

Dan ini disaksikan secara live utk tontonan jutaan penduduk Indonesia waktu itu. ALLAHUAKBAR...😊
الحمدلله. .ماشاء الله. ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...