Jumaat, 22 Julai 2016

WAHAi WANiTA

Gmbar Hiasan
*PERGELANGAN TANGAN* itu dah aurat nak sinsing lengan baju tak salah tapi itu pun kalau kamu lelaki.
Nak selamat pakai _sarung lengan_.
Panas? Takpa panas sikit di dunia, *asalkan tak panas di sana*.

*KAKI* pun aurat.
Stokin tak wajib pun, tapi *kaki tu aurat*.
Kalau nak pakai cardbox atau plastik sekali pun boleh sangat tapi cari yang warna gelap.
_Jangan yang lutsinar_.

*TUDUNG* tu.......Tak kisah, nak pakai jenis yang macam mana pun.
Hana Tajima, shawl, pashmina or bawal.
It's up to you.
Tapi *Allah suruh TUTUP DADA*. _Ulang_. *Tutup dada*.
Apa salahnya *labuhkan sampai ke bawah dada*.
Ini *perintah Allah*, bukan dari saya.

*BAJU/ KAIN/ SELUAR* tu.
Saya tau kita masih muda, nak bergaya, ikut fesyen.
Saya faham.
Ada rasa teringin itu ini.
TAPI biarlah *menutup aurat dengan sebaik-baiknya*.
*_Tak ketat, tak jarang, tak singkat_*.
Islam tak larang kita nak berfesyen, asalkan *syariat tidak diketepikan*.

*_MAHA SUCI ALLAH._*
*_Tepuk dada, tanya iman._*
*_Kita, saya, awak adalah Islam._*
*_Tudung labuh._*
*_Jubah._*
*_Pakaian ikut syariat tu bukannya untuk ustaz ustazah, pelajar sekolah, universiti/aliran agama sahaja._*
*_Islam tu untuk SEMUA._*
*_Jangan pernah malu tunjukkan identiti Islam kita._*
*_Maaf kalau terasa._*
*_Saya tak nak korang ambil pahala saya._*
*_Saya pun tak sggup tanggung dosa._*
*_Dan saya taknak masuk neraka sebab saya taktegur korang._*
*_Saya nak korang jadi saksi yang saya dah tegur._*
*_Yang PALING SAYA NAK, kita sama-sama masuk Syurga sesama._*
*_Korang baca kan?_*
*_Nanti Allah tanya dah bagitahu belum sekurang kurangnya saya ada jugak jawapan._*
*_Kita buat dan jaga sesama ya._*
*_Saya pun tak sempurna dan baik mana._*
*_Saya pun tengah cuba sebab kita manusia._*
*_Kekadang alpa, moga Allah pelihara dan jaga kita semua._*

Kongsikanlah, mesti ada dalam reramai ummat di dunia ni tak tahu.
Kongsilah, bukan susah untuk kongsi. Hanya copy paste sahaja.
Kongsilah, saya tidak paksa. Tapi fikirkanlah, alangkah bagusnya jika seseorang itu berubah menjadi lebih baik kerana kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...