DOA -doa Ku... Ya Allah....

... اشهد ان لا إله إلا الله وأشهد ان محمد رسول الله .....YA ALLAH...AMPUNKAN AKU ....Bimbinglah Aku di jalan -MU.. TETAPKAN AKU DALAM KASIH SAYANGMU, ......AMPUNKAN SEGALA KESALAHAN dan DOSA-DOSAKU..DOSA DAN KESALAHAN KEDUA IBU BAPAKU..DAN SEMUA MUSLIMIN MUSLIMAT....KUMPULKAN AKU BERSAMA PARA NABI DAN RASUL...YA ALLAH ...KEKALKAN AKU DAN KETURUNANKU DALAM ISLAM DAN BERIMAN KEPADAMU....YA ALLAH.YA ALLAH, HIDUPKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI, MATIKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI DAN BANGKITKAN AKU (PADA HARI QIAMAT) DI DALAM GOLONGAN ORANG-ORANG YANG MERENDAH DIRI.. استغفر الله العظيم ASTAGFIRULLAHALAZZIM....سبحان الله...SUBHANALLAH ...الحمد لله..ALHAMDULILLAH...الله أكبر..ALLAHUAKHBAR.....ALLAHUMA SOLLIALA SAYIDINA MUHAMMAD....WAALA ALIMUHAMMAD..........

Jumaat, 12 Mei 2017

Hatim Al-Ashamm menegaskan


Hatim Al-Ashamm menegaskan..
"JANGANlah kamu tertipu oleh tempat-tempat yang saleh, sebab tidak ada tempat yang lebih saleh daripada Syurga, dan fikirkanlah apa yang menimpa Adam di tempat yang begitu saleh!

JANGAN  pula kamu tertipu oleh banyaknya amal ibadah: Lihatlah apa yang menimpa Iblis setelah begitu banyak dia beribadah.

Juga, JANGANlah kamu tertipu oleh banyaknya ilmu, sebab Balaam pun mengetahui al-ismul a'zham (Nama Allah Yang Teragung), tapi lihatlah apa yang terjadi padanya!

JANGAN pula kamu tertipu kerana bertemu dengan  seorang yang saleh, sebab tidak ada orang yang takdirnya lebih agung daripada Al_Musthafa SAW, namun berjumpa dengannya sama sekali tidak memberi manfaat kepada (sebahagian dari ) karib kerabat dan musuh-musuhnya."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Follow by Email