Sabtu, 19 Februari 2011

HADIS AL-QUDSI


Allah SWT berfirman maksudnya:” Barang siapa yang memusuhi wali (kekasih-Ku) maka Aku istiharkan peperangan ke atasnya.

Tidaklah seorang hamba-Ku mendekatkan dirinya dengan mengerjakan amalan-amalan fardhu yang telah AKU wajibkan ke atasnya melainkan ianya adalah lebih AKU sukai dari yang selainnya,dan berterusanlah hamba-Ku mengerjakan amalan-amalan nawaafil (sunat) sehinggalah AKU menyintainya,

MAKA APABILA AKU menyintainya,
AKU akan menjadi telinganya yang dengannya ia mendengar, penglihatannya yang dengannya ia melihat, tangannya yang dengannya ia mengenggam dan kainya yang dengannya ia berjalan,

DAN SEKIRANYA ia meminta dari-Ku, AKU akan menunaikan permintaannya itu dan sekiranya ia meminta perlindungan dari-Ku, AKU akan melindunginya.”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...