Sabtu, 26 Februari 2011

Kisah 2 : Karamah Seorang Wanita.


Seorang solih berkata: Suatu hari aku berjalan di sebuah kawasan pendalaman bersama satu kumpulan. Aku melihat seorang wanita berjalan di hadapan kumpulan. Akupun berkata dalam hatiku "Wanita yang lemah ini sepatutnya berada dihadapan supaya tidak tertinggal." Aku mengeluarkan beberapa dirham daripada poketku dan aku berkata kepadanya "Ambillah duit ini. Bila kumpulan kita ini singgah di mana-mana tempat, carilah aku supaya aku boleh mencarikan tunggangan untuk kamu naiki”.

Bila saja dia mendengar kata-kataku terus dia menghulurkan tangan ke arah langit dan tiba-tiba di tangannya ada beberapa dirham. Dia memberinya kepadaku dan berkata "Kamu ambil duit dari jaib (poket) dan kami ambilnya dari alam gaib."

Ulasan: Firman Allah "Dan Allah memberi rezeki dari sumber yang tidak disangka-sangka kepada orang yang bertakwa"( 3: at-Tolak)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...