DOA -doa Ku... Ya Allah....

... اشهد ان لا إله إلا الله وأشهد ان محمد رسول الله .....YA ALLAH...AMPUNKAN AKU ....Bimbinglah Aku di jalan -MU.. TETAPKAN AKU DALAM KASIH SAYANGMU, ......AMPUNKAN SEGALA KESALAHAN dan DOSA-DOSAKU..DOSA DAN KESALAHAN KEDUA IBU BAPAKU..DAN SEMUA MUSLIMIN MUSLIMAT....KUMPULKAN AKU BERSAMA PARA NABI DAN RASUL...YA ALLAH ...KEKALKAN AKU DAN KETURUNANKU DALAM ISLAM DAN BERIMAN KEPADAMU....YA ALLAH.YA ALLAH, HIDUPKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI, MATIKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI DAN BANGKITKAN AKU (PADA HARI QIAMAT) DI DALAM GOLONGAN ORANG-ORANG YANG MERENDAH DIRI.. استغفر الله العظيم ASTAGFIRULLAHALAZZIM....سبحان الله...SUBHANALLAH ...الحمد لله..ALHAMDULILLAH...الله أكبر..ALLAHUAKHBAR.....ALLAHUMA SOLLIALA SAYIDINA MUHAMMAD....WAALA ALIMUHAMMAD..........

Selasa, 29 Januari 2013

APA YANG HEBATNYA LELAKI DALAM GAMBAR INI ?


Dia memegang senjata? aiwah, kalamuka sahih
Dia sedang mempertahankan negaranya? aiwah, sahih

Setepatnya, dia adalah pelajar medic yang sedang melanjutkan pelajaran di german. setibanya berita tragedi yang melanda negaranya ke pengetahuannya, yakni Syria, dia yang merupakan penduduk asal Syria itu segera pulang ke negaranya tanpa berlengah walaupun sedang melanjutkan pengajian. dan kepulangan dia bukanlah utk rehat-rehat, tapi untuk menghadapi detik-detik sukar bersama-sama dengan penduduk asal syria yang lain. kalau dia mahu, boleh saja dia pekakkan telinga dan butakan mata, dan teruskan menyambung pelajaran jika mahu kesenangan.

BENAR, tidak mudah untuk kita tinggalkan kesenangan. namun ingatlah petikan kata-kata syeikh ahmad yasin, Barangsiapa yang bernazar dalam dirinya, untuk hidup bersama agamanya, maka dia akan hidup dalam kelelahan. Namun sesungguhnya dia (walaupun lelah) akan hidup dalam keagungan dan menjemput kematian dengan keagungan! kini dia telah diterima ALLAH dan dimuliakan dengan mati syahid! ALLAHU AKHBAR!

Tangan yang sepatutnya memegang ubat dan badan yang sepatutnya merebahkan diri di atas kerusi empuk sambil menikmati dinginnya penghawa dingin dalam pejabat berakhir dengan tangan yang menggalas kelelahan kerana mengacukan senjata ke arah musuh ALLAH dan badannya rebah ke bumi bersama penyaksian kalimah syahadah yang tak dapat dipisahkan oleh mereka yang inginkan cahaya Islam terpadam!

INI.. ini.. ini.. ini sangat osem! dan inilah model acuan ayat-ayat suci ALLAH yang benar-benar terjadi dalam kehidupan, bentuk sebenar manusia yang mengakui beriman kepada ALLAH  walaupun jatuh ke tanah yang rendah, tubuh mereka takkan sesekali menyentuh kerendahan!

Bidang kita mungkin boleh berubah, tapi hati dan iman kita tetap pada Yang Esa!

Sumber : Page FB Tentera Fisabillillah (Bangkitlah Wahai Umat Islam)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Follow by Email