Jumaat, 25 Januari 2013

Renungan...Rasulullah S.A.W bersabda..

 Rasulullah S.A.W bersabda :

"Aku masuk ke Syurga. Kudengar gerakan di depanku. Kulihat, ternyata Bilal. Di atasnya umatku yang fakir-fakir dan anak-anaknya dan di bawahnya orang-orang kaya dan sedikit wanita.
Aku berkata, "Ya Tuhan, bagaimana keadaan mereka? " ALLAH berkata : "Adapun wanita-wanita, mereka mabuk emas dan sutera sedangkan orang-orang kaya itu akan dihisab."
Aku tidak melihat Abdur Rahman bin Auf. Namun sebentar kemudian dia datang sambil menangis. Katanya, "Mengapa engkau tertinggal dariku?
Dia berkata, "Ya Rasulullah s.a.w., aku mengalami beberapa kesulitan. Ku kira aku tidak akan melihat engkau. "Rasulullah bertanya, "Mengapa ? " Dia berkata, "Aku dihisab kerana hartaku."

[ pg 169 Mukashafah al-Qulub]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...