DOA -doa Ku... Ya Allah....

... اشهد ان لا إله إلا الله وأشهد ان محمد رسول الله .....YA ALLAH...AMPUNKAN AKU ....Bimbinglah Aku di jalan -MU.. TETAPKAN AKU DALAM KASIH SAYANGMU, ......AMPUNKAN SEGALA KESALAHAN dan DOSA-DOSAKU..DOSA DAN KESALAHAN KEDUA IBU BAPAKU..DAN SEMUA MUSLIMIN MUSLIMAT....KUMPULKAN AKU BERSAMA PARA NABI DAN RASUL...YA ALLAH ...KEKALKAN AKU DAN KETURUNANKU DALAM ISLAM DAN BERIMAN KEPADAMU....YA ALLAH.YA ALLAH, HIDUPKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI, MATIKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI DAN BANGKITKAN AKU (PADA HARI QIAMAT) DI DALAM GOLONGAN ORANG-ORANG YANG MERENDAH DIRI.. استغفر الله العظيم ASTAGFIRULLAHALAZZIM....سبحان الله...SUBHANALLAH ...الحمد لله..ALHAMDULILLAH...الله أكبر..ALLAHUAKHBAR.....ALLAHUMA SOLLIALA SAYIDINA MUHAMMAD....WAALA ALIMUHAMMAD..........

Jumaat, 25 Januari 2013

Renungan...Rasulullah S.A.W bersabda..

 Rasulullah S.A.W bersabda :

"Aku masuk ke Syurga. Kudengar gerakan di depanku. Kulihat, ternyata Bilal. Di atasnya umatku yang fakir-fakir dan anak-anaknya dan di bawahnya orang-orang kaya dan sedikit wanita.
Aku berkata, "Ya Tuhan, bagaimana keadaan mereka? " ALLAH berkata : "Adapun wanita-wanita, mereka mabuk emas dan sutera sedangkan orang-orang kaya itu akan dihisab."
Aku tidak melihat Abdur Rahman bin Auf. Namun sebentar kemudian dia datang sambil menangis. Katanya, "Mengapa engkau tertinggal dariku?
Dia berkata, "Ya Rasulullah s.a.w., aku mengalami beberapa kesulitan. Ku kira aku tidak akan melihat engkau. "Rasulullah bertanya, "Mengapa ? " Dia berkata, "Aku dihisab kerana hartaku."

[ pg 169 Mukashafah al-Qulub]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Follow by Email