DOA -doa Ku... Ya Allah....

... اشهد ان لا إله إلا الله وأشهد ان محمد رسول الله .....YA ALLAH...AMPUNKAN AKU ....Bimbinglah Aku di jalan -MU.. TETAPKAN AKU DALAM KASIH SAYANGMU, ......AMPUNKAN SEGALA KESALAHAN dan DOSA-DOSAKU..DOSA DAN KESALAHAN KEDUA IBU BAPAKU..DAN SEMUA MUSLIMIN MUSLIMAT....KUMPULKAN AKU BERSAMA PARA NABI DAN RASUL...YA ALLAH ...KEKALKAN AKU DAN KETURUNANKU DALAM ISLAM DAN BERIMAN KEPADAMU....YA ALLAH.YA ALLAH, HIDUPKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI, MATIKAN AKU DALAM KEADAAN MERENDAH DIRI DAN BANGKITKAN AKU (PADA HARI QIAMAT) DI DALAM GOLONGAN ORANG-ORANG YANG MERENDAH DIRI.. استغفر الله العظيم ASTAGFIRULLAHALAZZIM....سبحان الله...SUBHANALLAH ...الحمد لله..ALHAMDULILLAH...الله أكبر..ALLAHUAKHBAR.....ALLAHUMA SOLLIALA SAYIDINA MUHAMMAD....WAALA ALIMUHAMMAD..........

Ahad, 6 Januari 2013

ADA APA DENGAN LIMA ????


LIMA PERKARA MENYEBABKAN KEBAHAGIAAN

Abdullah bin Umar bin’ Ash berkata:
Ada 5 perkara menyebabkan kebahagiaan apabila kita beramal dengannya:

1-Menyebut ” لا إله إلا الله محمد رسول الله setiap waktu.
2-Melafazkan “ إنا لله وإنا إليه راجعون ولا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم ” ketika ditimpa musibah.
3-Apabila mendapat nikmat menyebut ” الحمد لله رب العالمين ” .
4-Memulakan setiap pekerjaan kebajikan dengan ” بسم الله الرحمن الرحيم
5-Apabila tersilap melakukan dosa menyebut ” أستغفر الله العظيم واتوب إليه ” .

5 TANDA-TANDA ORANG YANG TAKUT KEPADA ALLAH SWT

Osman bin Affan berkata: Tanda-tanda orang bertaqwa atau takut kepada Allah SWT 5 perkara,

1- Dia tidak akan duduk melainkan bersama orang yang elok agamanya ( dapat menahan kemaluan dari melakukan zina dan dapat menahan lidah daripada ucapan yang tidak baik ).
2- Bila ditimpa musibah dunia,maka ia melihat akibat keburukannya.Jika ditimpa musibah berkaitan Akhirat maka ia berkeyakinan bahawa dia akan mendapat keuntungan besar disisi A llah hasil daripada musibah tersebut..
3- Perutnya dipenuhi dengan makanan yang berkat dan halal.
4- Dia melihat orang lain sentiasa selamat dari kecelakaan kerana orang lain sentiasa beribadat kepada Allah Azzawajal.
5- Dia melihat dirinya berada dalam kecelakaan kerana dosa yang dilakukan, ia merasakan kemurkaan Allah akan datang bila-bila masa disebabkan amalannya yang bercampur dengan dosa.


5 PERKARA MEMBERI KETENANGAN

Apabila kamu gelisah dan tidak tenang pandanglah 5 Perkara:
1- Pandanglah Kaabah yang mulia.
2- Pandanglah Al-Quran yang suci.
3- Pandanglah Wajah kedua ibu bapa yang mulia
4- Pandanglah pemandangan bukit bukau.
5- Pandanglah lautan yang masin.

Wallahua'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Follow by Email