Khamis, 13 Oktober 2016

KEHIDUPAN SELEPAS UMUR 40 TAHUN

Dalam hadis Rasulullah s.a.w: "Rasullullah s.a.w berpesan pada orang lelaki @ perempuan yang berusia 40 tahun atau hampir dengan usia ini, secukupnya harus persiapkan diri dengan kematian dalam hidup kamu, Jika kamu tidak dapat DUNIA di usia ini jangan kamu kejar lagi, dunia ini, Nanti kamu tidak akan terkejar dengan AKHIRAT, Sesiapa yang dalam usia ini tiba-tiba masih tidak berubah juga dalam kehidupan dia dan tidak menjadikan diri dia makin Soleh & taat pada perintah Allah, Dibimbangi dia tidak akan diberi lagi HIDAYAH oleh Allah s.w.t"

Allahu robbi, jika seseorang itu tidak lagi mendapat hidayah dan petunjuk dari Allah, apa akan jadi pada kehidupan kita nanti, sementara masih diberi peluang, guna sebaik mungkin, jangan biar kasih sayang Allah ini jauh dari kita.

Ya Allah ya Tuhanku janganlah engkau menarik nikmat hidayahMu pada hambaMu yang berdosa ini ya Allah... sesungguhnya aku adalah seorang hamba yang tidak sunyi dari kesilapan dan kesalahan ya Allah... ampunilah kami ya Allah... pandanglah kami dengan pandangan rahmatMu ya Allah.. sesungguhnya engkaulah yang Maha Pengampun dan Penyayang....Aamiin ya Robbal Aalamiin.....

*sedikit ingatan buat diriku, Keluargaku & sahabat-sahabatku*-Muhammad Dzahir

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...