Ahad, 1 Julai 2012

Di Penghujung Aku

Gambar hiasan
kerdilnya aku..........di sisi-Mu
jahilnya aku.........di kitab-Mu
semputnya aku.....di titian-Mu
jaraknya aku.....di kiblat-Mu
alpanya aku....dirahmat-Mu
egonya aku....dikasih-Mu
sombongnya aku.....dikalam-Mu
bakhilnya aku......direzeki-Mu
angkuhnya aku.....diseruan-Mu
hingga tika suara itu
 seruan rahmat-Mu menembusi mimpiku
mengalun merdu menggamit nafasku
terzahir istiqhfar penghujung bibirku
himpitan resah terjah ke dadaku
debaran kuat membaluti jantungku
sesatnya aku di kemewahan rahmat-Mu
berbakikah lagi ruang untukku
mengatur diri menyuci kilafku
menyusun kalam menadah jemariku
bersujud syahdu ditikar ka'bah-Mu
beriringan laju aliran dosaku
sendu hiba bergelodak tiada siapa tahu
yang tersembunyi bersilang tawaku
rintihku hanya buat-Mu
kerna ku tahu akan rahmat-Mu
tiada sempadan jauh sekali sekatan
hulurkan aku talian hayat sekian kali ini
agar ku bisa paut kukuh tersimpul mati
merah hatiku kencang jantungku
bernafas sewangi pohon kasturi
berseri indah taman rohani










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...