Sabtu, 16 Februari 2013

Teladan 23 - Keinsafan Ibrahim bin Adham


Teladan 23 - Keinsafan Ibrahim bin Adham

Gambar hiasan
Pada satu hari, Ibrahim bin Adham kelihatan murung lalu menangis, walhal tiada apa-apa yang berlaku. Lalu seseorang bertanya kepadanya.

“Saya melihat kubur yang akan saya tinggal kelak, dan ia sangat mengerikan, sedangkan saya belum mendapatkan penawar yang cukup. Saya melihat perjalanan di akhirat yang begitu jauh, sementara saya belum punya bekalan untuknya. Saya melihat ALLAH mengadili semua makhluk di Padang Mahsyar, sementara saya belum mempunyai alasan yang kuat untuk bertanggungjawab atas segala amal perbuatan saya selama hidup di dunia," Ibrahim menjawab dengan penuh keinsafan.

Norziati binti Mohd Rosman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SIFAT KEMURAHAN ALLAH

D i antara nama dan sifat Allah SWT adalah “Rahman”, “Rahim”, "Hannan", "Mannan", "Kareem" yang menunjukkan pa...